Θλιμμένο πιάτο

Τροφή και Ψυχολογία

Sharing is caring!

Η τροφή είναι αυτό που σκεφτόμαστε!

Έφτασε το καλοκαίρι και ξεκινά ο εσωτερικός πόλεμος με τις δίαιτες για να προλάβουμε να βγούμε στην παραλία.

¨Η δίαιτα μου ΠΡΕΠΕΙ να είναι τέλεια¨

¨Τα λιπαρά στην τροφή είναι κακό πράγμα και με παχαίνουν¨

¨Το φαγητό είναι εχθρός μου¨

 ¨Εάν ήμουν αδύνατος/η τότε ΜΟΝΟ θα ήμουν ευτυχισμένος/η¨

Μερικές από τις τοξικές πεποιθήσεις που έχουμε για την τροφή που καταναλώνουμε.

Ζύγισμα με ζυγαριά
 Από μόνο του το φαγητό δεν είναι κακό.  Τι είναι το υγιεινό φαγητo; Γιατί ακριβώς είναι υγιεινό; 
Είναι επειδή πιστεύουμε ότι είναι καλό για εμάς. Ο νούς μας έχει πολύ μεγαλύτερο ρόλο απο ότι συνειδητοποιούμε.
Έχετε φάει ποτέ ένα κομματι σοκολατόπιτα και στη συνέχεια αισθανθήκατε ενοχές που την φάγατε; Η σοκολατόπιτα απέκτησε μια δική της συνείδηση στέλνοντας ένα μήνυμα στο σώμα σας. Το σώμα σας δεν θα αναζητήσει τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στη σοκολατόπιτα, επειδή μόλις του είπατε ότι η σοκολατόπιτα είναι τοξική. Το σώμα είναι πιο έξυπνο. Πιο έξυπνο από ότι γνωρίζει η επιστήμη. Έτσι λοιπόν θα απορρίψει τα θρεπτικά συστατικά. Θα λάβει όμως όλες τις τοξίνες απο τη σοκολατόπιτα και θα εγκλωβίσει αυτές τις τοξίνες στα λιποκύτταρα.
Ας αρχίσουμε από τώρα να βγάλουμε από το νού μας οτιδήποτε έχει να κάνει με νοοτροπία δίαιτας. Ξεχνάμε οτιδήποτε έχουμε ακούσει στον διατροφικό κανόνα. Ας το κάνουμε για πείραμα! Ο σκοπός είναι να αποτινάξουμε την πίεση του ¨πρέπει¨ στη διατροφή.
σοκολατόπιτα με ένα μαχαίρι

Αποδεχόμαστε αυτό που ήδη έχουμε, αυτό που τρώμε και ξεκινάμε να μασάμε αργά και απολαυστικά, διαλογιστικά θα έλεγα.

–> Πριν ξεκινήσουμε παίρνουμε 5-10 αναπνοές. Το οξυγόνο είναι απαραίτητο για τον μεταβολισμό και οι βαθιές αναπνοές μας χαλαρώνουν,
–> Οι πιο χαλαρωτικές αναπνοές είναι του τύπου 4-7- 8, προέρχονται από τη γιόγκα και βραχυκυκλώνουν το στρες,.
–> Εισπνέω μετρώντας μέχρι το 4, κρατάω την αναπνοή μου μετρώντας μέχρι το 7 και εκπνέω μετρώντας μέχρι το 8,
–> Αφού έχουμε κάνει τις αναπνοές μας, θα καθήσουμε να φάμε ήρεμα φτιάχνοντας μια ατμόσφαιρα φαγητού. Για παράδειγμα βάζουμε ταυτόχρονα κάποιο είδος χαλαρωτικής μουσικής (ή θα φορέσουμε ακουστικά),
–> Θα βρούμε ένα ήσυχο σημείο, όσο είναι εφικτό στον καθένα, και να έχουμε 15-20 λεπτά χρόνο ιδανικά για το μεσημεριανό μας,
–> Θα αφιερωθούμε στο φαγητό και μόνο. Ο λόγος είναι ότι είναι μια πραγματική στιγμή ιεροτελεστίας και αν αποφασίσουμε να την δούμε έτσι όπως είναι, τότε και το φαγητό θα μας “δεί” αλλιώς!

Είμαστε παρόντες και σε επαφή με την τροφή μας. Την παρατηρούμε, την οσφριζόμαστε, τη γευόμαστε. Θέλουμε και οι 5 μας αισθήσεις να είναι πλήρως ενεργοποιημένες αυτήν την ιερή ώρα.

Πάντα θα πετάγονται σκέψεις στο μυαλό μας (ειδικά τις πρώτες 70 φορές!).
–> Ο σκοπός μας δεν είναι να προσπαθούμε να μην σκεφτόμαστε, αλλά το πως όταν μου έρχεται μία σκέψη, θα την κάνω νοητικά στην άκρη και θα λέω ¨τώρα τρώω¨,
–> Μασάμε την τροφή αργά. Όσο πιο αργά μπορούμε, μέχρι να γίνει χυλός και προσπαθούμε να αισθανθούμε όλες τις γεύσεις που αναδύονται,
–> Αν παρατηρήσουμε ότι γεμίζουμε το στόμα μας, πριν ακόμα καταπιούμε την προηγούμενη μπουκιά,  τότε αρχίζουμε την εξής συνήθεια.
Αφήνω το πιρούνι ή το κουτάλι, μέχρι να καταπιώ με την ησυχία μου και μετά να πάρω την επόμενη μπουκιά. Σε αυτή την πρώτη τόσο σημαντική φάση εκπαίδευσης του εαυτού μας, στον τρόπο που αντιλαμβάνεται και τρώει κατά επέκταση το φαγητό, δεν βάζουμε κανένα περιορισμό στο τι θα φάμε ή πόσο θα φάμε. Δεν αλλάζουμε κάτι στο πρόγραμμα που ακολουθούμε, ούτε βάζουμε επίσης στον εαυτό μας ταμπέλες για καλές και κακές τροφές.
Επίσης το μοίρασμα της εμπειρίας του φαγητού με άλλους ανθρώπους, αυξάνει την εμπειρία του φαγητού. Όχι συζητήσεις για στενάχωρα θέματα, όχι ταυτόχρονα τηλεόραση, όχι ταυτόχρονα δουλειά στον υπολογιστή, όχι φαγητό στο πόδι, όχι φαγητό σκρολάροντας το facebook στο κινητό.
Πριν ξεκινήσετε αυτή την όμορφη διαδικασία, κάθε φορά πριν τις αναπνοές σας,  θα σκέφτεστε νοερα:

Το σώμα μου είναι δυνατό!

Γίνομαι η ιδανική εκδοχή του ευτού μου!

Είμαι όμορφος/ή!

Είμαι υγιής!

Και μόλις τελειώσετε το φαγητό, επίσης κλείνετε με αυτές τις φράσεις και θα με θυμηθείτε!!! Σας συστήνω αυτό τον όμορφο τρόπο με πολύ αγάπη! Σε επόμενο άρθρο θα συνεχίσω και με άλλες όμορφες συμβουλές που αφορούν το φαγητό και το μυαλό και την καρδιά μας.
ΝΑΜΑΣΤΕ

Sharing is caring!

Author Info

EviXatzigianni

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Ψυχοθεραπεύτρια Ρέικι * Master Teacher Reiki του συστήματος Usui Reiki Ryoho, Master στο Karuna Reiki και Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας *

Σχόλια

Γράψτε το Σχολιό σας

shares